fredag 11 maj 2012

Svar till bokugglan

Japp jag har blivit utmand av Bokugglan


1.Läser du bokbloggar? Nja ibland läser jag din men inte så att jag läser varje dag
2.Är det någon bok du skulle vilja bli översatt till svenska? Nej jag läser den isåfall på engelska
3.Är orginalspråket bättre än översatt? Oftast men ibland kan det ju vara svårt att förstå allt i en orginalspråksbok(om den inte är på svenska) så man måste läsa den på svenska
4.Lånar du mycket böcker? Heheh ja igår var bokbussen i skolan och jag lånade 7 tjocka böcker och har läst ut 2 stycken
5.Gillar du talböcker? Alltså nja det är bra för dom som behöver träna sig att läsa typ men jag läser helst själv...
6.Vilken bok skulle du vilja skriva själv? Twilight för att den är så sjukt bra och den är så sjukt känd
7.Vilkwn bok läser du just nu? Aldig släppa taget
8.Vilken är den senaste boken du köpt? Rum 213
9.Vill du jobba/jobbar med något bokrelaterat? Vad? Ja det vill jag,Jag vill bli författar :)
10.Vill du läsa mer än du hinner med just nu? Nej Hinner läsa sju böcker på en helg ...Mitt "rekord" är 375 sidor på 3 dagar(Läste snömannen)
11.Vad är bäst vuxenböcker eller ungdomsböcker? Alltså båda två men har typ läst dom flesta ungdomsböckerna hehe nej men båda två jag läser båda...

3 kommentarer:

  1. Du gillar att läsa, va! :)

    SvaraRadera
  2. Fin blogg!
    Du kan gärna gå in på min också. www.majasfoto.bloggplatsen. Skriv gärna en komméntar eller två. Du kan gärna tipsa andra om den också!

    SvaraRadera
  3. Jag har utmanat dig!
    http://boklyckan.blogspot.se/2012/05/utmanarfragor.html

    SvaraRadera